Terry Goodkind
Richard Heufkens
Wasteland
Amsterdam: Uitgeverij Luitingh-Sijthoff, © 2020
190 p.
9789024585298 (hardback)

Derde deel* van de serie ‘De kinderen van D'Hara’. Koning Richard trekt met zijn vrouw Kahlan, die in verwachting is van een tweeling, naar Keep. Daar kan zij in veiligheid haar kinderen baren. Enkele tovenaressen en Mord-Sith vergezellen hen. Zij trekken door een woeste streek. Vika wordt uit deze groep ontvoerd door Moravaske Michec, een heksenman. Richard besluit haar te bevrijden. Weer worden zij aangevallen door Glees, krachten van hun tegenstandster, de Gouden Godin. Zij komen in het volkspaleis, waar allerlei toverkrachten werkzaam zijn. Later raken zij in handen van Michec, die Kahlan wil doden. Het boek is een klassieke fantsayroman; een denkbeeldige wereld, een middeleeuwse sfeer, magie en geweld. Het spannende, soms horrorachtig verhaal is bestemd voor de liefhebbers van dit genre, die reeds de voorafgaande delen gelezen moeten hebben.

Over Terry Goodkind

Terry Goodkind (Omaha, Nebraska, 1 mei 1948 - 17 september 2020) was een Amerikaans schrijver van fantasyromans.

Hij is bekend van zijn elfdelige serie The Sword of Truth (De wetten van de magie), waarvan het eerste deel in 1994 en het laatste deel in 2007 verscheen. Volgens een telling uit 2006 door Publishers Weekly waren er op dat moment wereldwijd meer dan 25 miljoen exemplaren van zijn boeken verkocht in twintig verschillende talen. Goodkind's werk werd vooral beïnvloed door het objectivisme van zijn favoriete auteur Ayn Rand.

Goodkind werd in 1948 geboren in Omaha, Nebraska (VS). Al op jonge leeftijd kwam hij erachter dat hij dyslectisch was. Dit maakte hem een langzaam lezer, en ook maakte hij veel schrijffouten. Na een voortijdig afgebroken opleiding werkte Goodkind onder meer als meubelmaker, vioolbouwer en restaurateur van zeldzame en exotische voorwerpen. Voordat hij zijn schrijverscarrière bego…Lees verder op Wikipedia